پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118110
ساختار تشکيلاتي داعش را بشناسيم
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1609

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به دليل مخفيانه بودن مراتب تشکيلاتي داعش، اين گروه تروريستي درباره سلسله مراتب تشکيلاتي خود اعلان رسمي نداشته است، اما با توجه به مدارک به دست آمده و نتايج پژوهش هاي مربوط به گروههاي بنيادگراي افراطي، تصويري از ساختار شوراها و هيات هاي داعش به دست آمده است.

ساختار تشکيلاتي داعش هرمي شکل است. "ابوبکر بغدادي" در راس هرم است و تعدادي هيات و شوراي نظامي و شرعي در زير مجموعه قرار دارند.


ابوبكر البغدادي - تصويري كه وزارت خارجه آمريكا از وي منتشر كرده است

"ابراهيم عواد ابراهيم البدري السامرايي" معروف به ابوبکر البغدادي حاکم مطلق داعش است و تمام تصميم گيري ها و عزل و نصب ها به دست اوست. تعيين اميران و فرماندهان، صدور اوامر شوراي نظامي توسط او انجام مي گيرد و هر تصميمي که خلاف نظرش باشد نقض مي کند.

شوراي نظامي داعش به رياست "ابواحمد العلواني" داراي ? عضو ديگر نيز هست و مهم ترين وظيفه اش برنامه ريزي و مديريت فرماندهان نظامي و پيگيري عمليات ها است. رئيس شوراي نظامي توسط شخص بغدادي و بعد از مشورت با مجلس شورا تعيين مي شود.

رئيس مجلس شورا "ابوارکان العامري" است و تعداد اعضايش بين ? تا ?? نفر از افراد شاخص تشکيلات هستند. اين اعضا نيز توسط بغدادي تعيين مي شوند.

يکي از وظايف مجلس شورا تاييد صلاحيت واليان ولايت ها و اعضاي شوراي نظامي براي ارائه به بغدادي است. اعضاي اين مجلس مي توانند به صورت نظري، رئيس تشکيلات را برکنار کنند، اما اجراي عملي اين تصميم امري دست نيافتني است.

هيات هاي شرعي به رياست "ابومحمد العاني" دو دسته وظيفه به عهده دارند: ?- قضاوت، حل و فصل منازعات، اقامه حدود و امر به معروف و نهي از منکر. ?- ارشاد، دعوت به عضويت در تشکيلات و صدور فرمان جهاد.

شوراي امنيت و اطلاعات داعش هم مسئوليت تهيه اماکن اقامت بغدادي و تعيين قرار ملاقات ها و جابجايي هاي وي را به عهده دارد و بر اجراي احکام قضايي و اقامه حدود و محافظت تشکيلات از جاسوسي و نفوذ عوامل بيگانه نظارت مي کند.

"ابوعلي الانباري" افسر سابق سازمان اطلاعات عراق رياست اين شورا را به عهده دارد. سه تن ديگر از افسران سابق "صدام" ديکتاتور معدوم عراق نيز در اين شورا عضويت دارند.

داعش يک موسسه رسانه اي هم دارد که رياست آن با "ابوالاثير عمرو العبسي" است و اعضاي آن وظيفه اطلاع رساني الکترونيکي و اداره پايگاه هاي اينترنتي موسوم به "جهادي" را به عهده دارند.

و در پايان "ابومحمدالعدناني" سخنگوي داعش است.

مرجع : خبرگزاري العالم

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html